اعضای انجمن مشاوره اسلامی سوم مخالف اصرار برای تغییر ساعت رسمی در کشور برای تأمین هزار مگاوات مصرف برق بودند که طبق اعلام رسمی وزارت انرژی ، تابستان امسال با 6000 مگاوات تولید برق روبرو خواهد شد و این کسری باید جبران شود.
با نگاهی به مخالفان شورا ، پیش نویس قانون معمولاً در مجلس بررسی می شود و به نظر می رسد زمان آن نخواهد بود که مجلس حداقل یک سال آن را بگیرد.
پیش نویس قانون دولت به جبران خسارت کمک کرد
در این پیوند ، علاءالدین رایزاد ، رئیس آژانس اداری و اشتغال این کشور ، که در یک برنامه تلویزیونی حضور داشت ، گفت که پارلمان می تواند بلافاصله ساعات کاری متعلق به ایالت را بررسی کند و می توانست در ابتدای ماه آوریل باشد.
وی افزود: طبق مطالعه ای که توسط وزارت انرژی و تحقیقات بین المللی در این زمینه انجام شده است ، این تغییر در هر ساعت تأثیر مستقیمی بر مصرف انرژی دارد و حتی بین 1000 تا 5 مگاوات برق نیز دارد که این نشان دهنده تولید روزانه نیروگاه نیروگاه است.
معاون رئیس جمهور تأکید کرد که این میزان پس انداز می تواند به جبران کشور در کشور کمک کند ، و افزود: در هر صورت پارلمان از دو بررسی فوری از پیش نویس قانون درخواست کرده است تا ساعات رسمی کشور را دوباره تقویت کند و ساعات کار کارمندان را تعیین کند.
ریتده ، به یاد داشته باشید که در قانون مدیریت خدمات ملکی ، کارمندان دولت در 4 ساعت در هفته مشخص می شوند و دولت اکنون قدرت تغییر آغاز و پایان کارکنان را ندارد ، و افزود که تحت شرایط خاصی مانند حوادث غیر منتظره دولت ، دولت نمی تواند ساعت کار کارمند را اداره کند.
وی افزود: “در پیش نویس قانونی که در تاریخ 3 ماه مه تصویب نشده است ، دولت می خواست ساعت رسمی کشور و سقف منصوب شده به کارمندان را مجاز کند ، که با توجه به عدم توافق ، راه خود را به عنوان یک اقدام قبلی برای تعیین لایحه ادامه خواهد داد.”
در حال حاضر ، شورای وزیران معتبر به گواهی پرونده
معاون رئیس جمهور تأکید کرد: اکنون استاندارد رویه های دولتی تصویب شورای وزیران در ساعات کار از کارمندان دولت در زمان اوج مصرف برق و فصل گرما است که یک ساعت از اول ژوئن 5 سپتامبر آغاز می شود که از 9 صبح برای صرفه جویی در مصرف انرژی آغاز می شود.
“البته برخی از پیشنهادات وجود دارد. وزیر انرژی به عنوان مثال پیشنهاد کرده است که لیست را تا 9 مه یا اوایل ژوئن تغییر دهد ، که هنگام تعیین اجرا می شود.
هدف دولت برای تهیه این لایحه چیست؟
لایحه دولت از دو مقاله به شرح زیر است:
ماده 1- دولت مجاز است ساعت رسمی کشور را تغییر دهد تا ساعت رسمی کشور به عنوان حداکثر در سال به یک ساعت منتقل شود و تا پایان همان سال به کشور قبلی برگردد.
ماده 1- با پیشنهاد سازمان و اشتغال اداری ، طبق شرایط اضطراری و بحرانی مانند آلودگی هوا ، کمبود انرژی ، حوادث غیر منتظره ، و گسترش بیماری های گسترده ، مانند ماه مقدس شمادان ، دولت مجاز به تعیین سقف و ترتیب بخش دولتی و کارمندان غیر دولتی است.
در خط مقدم پیش نویس قانون ، مطالعات جهانی نشان می دهد که بیش از 5 کشور ساعات رسمی خود را به منظور بهبود نور طبیعی در روز و سازگاری با تغییرات افقی تغییر می دهند. این راه حل ، که حتی دو سال پیش در کشور ما اجرا شد ، تأثیر بسزایی در کاهش مصرف انرژی داشت ، به خصوص در ساعات اوج ، طراحی ساعات فعالیت اداری و اجتماعی با ساعات روشنایی طبیعی و کاهش قابل توجه در مصرف برق در بخش های مختلف.
همچنین ، براساس گزارش تخصصی شرکت مدیریت شبکه انرژی ایران ، تأثیر تغییر نظارت رسمی روزانه کشور معادل کاهش 5 میلی متر در مصرف و 2 مگاوات انرژی است. این پس انداز تا حد زیادی بر مدیریت شبکه برق کشور و ظرفیت تولید نیروگاه جدید تأثیر می گذارد.
دولت در لایحه خود تأکید کرد: با توجه به اینکه ساعت رسمی کشور موضوعی چند منظوره است که اثرات مختلفی دارد و پیامدهای مختلفی در مناطق اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و زیست محیطی دارد ، تصمیم گیری تصمیم گیری نیاز به توجه همزمان به ابعاد متعدد موضوع دارد و الزامات و الزامات مربوطه را در نظر می گیرد.
همچنین به نظر می رسد که وجود یک قانون ثابت در این زمینه منجر به از بین بردن احتمال هماهنگی حداکثر با شرایط پیچیده و پیچیده امروز و الزامات آن شده است.
بنابراین ، به منظور ارائه یک سازمان مؤثر در این زمینه و ایجاد درصد لازم بین فعالیت های رسمی کشور با تغییرات شتاب و محدودیت های فعلی ، لازم است تصمیم گیری در مورد تغییر ساعات کشور به دولت اتخاذ شود.
از طرف دیگر ، با توجه به اینکه تغییر ساعت و ترتیب کار برای کارمندان عمومی و غیر دولتی می تواند راهی برای مدیریت شرایط خاص در نظر گرفته شود و الزامات خاص را در نظر بگیرد ، اگر مرجع تصمیم گیری برای تعیین تنظیمات سقف و ساعات کار کارمندان نیز به دولت اختصاص داده شود ، که این توانایی دولت در بهبود شرایط و ساعت ها است.