تبلیغات بنری

همیشاهری- علی الله سلیمیپاسخ: بسیاری از بچه ها قبل از افتتاح والدین خود با کتاب و خواندن از طریق والدین خود آشنا می شوند و یکی از سرگرمی های اصلی آنها انواع کتاب های داستان ، شعر ، بازی و سرگرمی است. این کتاب ها ، که والدین برای فرزندان خود تهیه می کنند و در این سن برای آنها می خوانند ، با کارهای ریتمیک و لالایی در سنین جوانی شروع می شوند و با سن فرزندان ، والدین نیز سعی می کنند کتابهای مختلفی را متناسب با نیازهای سن فرزندان خود تهیه کنند. علاوه بر بازی و سرگرمی ، جنبه های آموزشی برخی از مسائل را می توان از طریق این کتاب ها به بچه ها منتقل کرد. این یک طرف سکه است و مرحله بعدی با ورود کودکان به مدرسه آغاز می شود که وارد دنیای کودکان می شود ، و سبک و ویژگی این کتاب ها ، که اغلب تحصیل کرده و عاری از لذت خواندن هستند ، در کنار با شرایط جدید برای دانش آموزان. ایجاد شده در مدرسه ، دور شدن از اشتیاق به کتاب ها و خواندن در کودکان بسیار مهم است و در بین برخی از بچه ها این وضعیت برجسته تر می شود. بررسی این موضوع از دیدگاه متخصصان خواندن در بین کودکان ، تمرکز اصلی این گزارش است.

  • خواندن والدین طلایی برای بچه ها

قبل از ورود کودکان به مدرسه ، خانواده ها بیشترین نقش را در آشنایی کودکان با کتاب و خواندن دارند ، زیرا بیشتر خانواده ها با خواندن کتاب برای فرزندان خود و تهیه و خواندن کتاب برای فرزندان خردسال خود ، بخشی از آموزش فرزندان خود را انجام می دهند. به عنوان بخشی از وظایف آنها در آموزش فرزندانشان. شوکوف صمدی ، یک مروج کتاب و یک کودک فعال در این زمینه ، به او یادآوری می کند: “با ورود کودکان به مدرسه ، بخش قابل توجهی از خانواده ها ، با این ایده که فرزندشان از این پس یاد می گیرد و باید خود کتاب بخواند.” به جلوگیری از نقش سابق و مؤثر خود در تهیه و خواندن کتاب برای فرزندان خردسال خود ادامه دهید و فرزندان عملاً در وسط رها می شوند. “

  • کتابهای درسی برای بچه ها جذاب نیستند

کتابهایی که کودکان قبل از ورود به مدرسه و خواندن برای فرزندان خود برای فرزندان خود آماده شده و خوانده شده اند با احساسات ، هیجان و تخیل آمیخته تر هستند و در نهایت سرگرمی هایی که با روحیه کودکان سازگار تر است ، اما به محض اینکه بچه ها وارد مدرسه شدند ، این این است. کودکان خردسال کتابهای درسی را که اغلب خشک و عاری از احساسات و تخیل و همچنین سرگرمی هستند ، تجربه می کنند که در این سن با روحیه این کودکان بسیار سازگار نیست. صمدی گفت: “واقعیت این است که کتابهای درسی برای بچه ها بسیار جذاب نیستند.” در کتابهای درسی ، لذت و سرگرمی آن را به مباحث آموزشی می بخشد که بعضی اوقات این آموزش ها را می فهمند و یاد می گیرند ، یکی از دلایل نافرمانی کودکان از کتاب در سالهای دانش آموزان است. ”

درس

  • بچه ها برای خواندن کتاب باید انگیزه داشته باشند

گسترش دنیای فانتزی گسترش واژگان و بسیاری از مزایای دیگر خواندن در بین کودکانی است که به طور طبیعی در شکل گیری شخصیت آنها مهم و مؤثر هستند. در این میان ، آنچه کودک و نوجوان را به یک خواننده فعال کتاب تبدیل می کند و آن را تشویق می کند ، و همچنین ایجاد شور و شوق خواندن در بین کودکان ، “انگیزه” است. Zainab Ranjbar ، تسهیل کننده خواندن برای کودکان ، تأکید کرد: “بچه ها باید برای خواندن کتابهای غیرقانونی در طول سالهای مدرسه و دانش آموزان انگیزه بگیرند تا لذت خواندن را تجربه کنند.”

  • شکل گیری “باشگاه های خواندن”

پیشنهاد می شود که برای ایجاد انگیزه در کتاب خواندن ، به ویژه هنگامی که بچه ها وارد مدرسه می شوند و بیشتر وقت خود را به خواندن کتاب های درسی اختصاص می دهند ، این شکل گیری “باشگاه های خواندن” است. رانجبر می گوید ، “با کمک یک تسهیلگر بزرگسالان و استفاده از” خواندن یا خواندن گروهی “دانش آموزان در بحث و گفتگو با همسالان خود به خوبی روبرو هستند.” آنها می توانند برای کتاب های خود کار کنند و با بازی و اجرای فعالیت های هنری آن را بخوانند در ارتباط با موضوع کتاب. “

  • انتخاب کتابهای داستانی در ارتباط با کتابهای درسی

یکی از مؤثرترین راهها برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای حضور بیشتر با کتاب و خواندن در طول مدرسه و حضور در مدرسه ، انتخاب کتاب های داستانی در ارتباط با کتابهای درسی است که می تواند بسیار مؤثر باشد. بیان مباحث آموزشی به زبان داستان پردازی ، داستان پردازی و شعر می تواند به طور غیرمستقیم به ارتقاء و تشویق خواندن در مدرسه کمک کند. با اشاره به این موضوع ، رانجبر تأکید می کند: “به یاد داشته باشید ، کتاب ها به اندازه همه تجربیات و آرزوهای انسانی متنوع هستند ؛ بنابراین با کمک آنها و ایجاد” لذت فعال “در بچه ها می توانیم از آنها به خوبی بهره مند شویم.”

درس

فضای مجازی دانش آموزان را دور می کند

نافرمانی بچه ها از کتاب و خواندن در طول مدرسه و حضور در مدرسه دلایل زیادی دارد که یکی از آنها ورود بیش از حد اطلاعات از دنیای مجازی به کودکان است. مریم سادات موسوی ، دبیر و مدیر یکی از مدارس تهران ، بر این امر تأکید می کند: “نسل امروز می تواند هر چیزی را در یک داستان یا وضعیت زیر 5 ثانیه دریافت کند ، و ذهن او بر این واقعیت تمرکز می کند که همه چیز فقط یک شخص بسیار خوب است. نکته این حجم از اطلاعاتی که اکنون در طول روز در دسترس است ، اعم از اخبار سیاسی ، اجتماعی و داخلی و بحث در مورد نوجوانان و هر چیزی که می تواند با فیلتر یا فیلتر به آن دسترسی پیدا کند ، به نوعی غیر ضروری است. در این شرایط ، کتاب ها به دنبال محتوا هستند. راه برای ترویج و توسعه فرهنگ خواندن در بین دانش آموزان ، گفت: “یکی از راه های مؤثر برای برقراری ارتباط کودکان با کتاب در شرایط فعلی تهیه کتابهای الکترونیکی ، پادکست ها و سایر ابزارهای جدید مربوط به کتاب است. “حال بهتر به این نوع ابزارها متصل است و می تواند به ارتقاء مطالعه غیر برنامه درسی کودکان کمک کند.”

ایجاد یک کتابخانه کلاس

یک راه حل ساده و موفق برای علاقه کودکان به خواندن هنگام مطالعه ، ایجاد یک کتابخانه کلاس است که مزایا و فواید بسیاری دارد.

  • دسترسی آسان و نیاز به مراسم ویژه برای قرض گرفتن کتاب
  • تشویق دانش آموزان به خواندن کتاب با مشاهده کمد کتابخانه
  • انتخاب کتاب متناسب با دوره و سن دانش آموزان
  • استفاده از کتاب در این کتابخانه هنگام تدریس به دانشجویان مورد علاقه برای مطالعه بیشتر

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری hamshahrionline