Hamshahri Online – Yekta Farahani: در دنیای امروز ، سرعت زیاد تولید و مصرف اخبار به یک چالش جدی برای رسانه ها تبدیل شده است. با این حال ، پیشرفت های چشمگیر در زمینه هوش مصنوعی امکان بهینه سازی فرایندهای مربوط به مدیریت اخبار را ممکن کرده است. از شناسایی اخبار جعلی و پیش بینی فرایند خبری تا تولید محتوای خبری با کیفیت بالا ، اکنون هوش مصنوعی نقش اساسی در تغییرات اساسی در صنعت رسانه دارد.
Abazar Karimi ، دانشجوی دکترای هوش مصنوعی دانشگاه بلژیک و آقای حسین مورث حسینی ، مدیر برنامه ریزی و توسعه انجمن IoT کشور ، آنها در مورد امکانات و چالش های هوش مصنوعی در زمینه مدیریت اخبار بحث کرده اند
استفاده از هوش مصنوعی در حوزه رسانه
Abazar Karimi ، دانشجوی دکتری هوش مصنوعی در مورد استفاده از هوش مصنوعی در رسانه ها می گوید: استفاده از هوش مصنوعی در رسانه ها در سراسر جهان تقریباً سال 2000 آغاز شده است. در حال حاضر ، بیشتر آژانس های خبری جهان ، که مشهورترین آنها فاکس نیوز و واشنگتن پست هستند ، از هوش مصنوعی استفاده می کنند ، و جالب اینجاست که آنها حتی می توانند ویژگی هایی مانند نشان دادن خلق و خوی و فضای خبری را ارائه دهند.
به گفته کریمی ، شناخت اخبار ساخته شده توسط هوش مصنوعی کار دشواری است. از آنجا که دستیاران هوش مصنوعی حتی از احساسات و عواطف خبرنگاران استفاده می کنند ، در نهایت محتوا مشابه محتوای مانند انسان را ارائه می دهند.
او می گوید ایران نیز مطابق با تقاضای بازار خود در زمینه های مختلف وارد میدان شده است و در برخی سازمان ها با استفاده از هوش مصنوعی ، روند پاسخگویی و ارائه خدمات سریعتر انجام می شود. این کار برای پاسخ به سؤالات و خدمات تکراری زمان کمتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:
نیاز به نظارت بر منابع انسانی
حسین مختااندین حسینی ، برنامه ریزی و مدیریت توسعه انجمن IoT کشور با توجه به شناخت هوش مصنوعی ، این یکی از مهمترین مباحث در زمینه رسانه و هوش مصنوعی است.
در حقیقت ، هوش مصنوعی می تواند در یک زمان بسیار کوتاه ، داده های گسترده و متنوع از رسانه های مختلف در سراسر جهان و همچنین شبکه های اجتماعی مختلف جهان و رفتار کاربران و حس آنها را تجزیه و تحلیل کند و با توجه به این اخبار جعلی سیستم های خبری جعلی.

به این ترتیب ، با استفاده از سیستم های هوش مصنوعی ، می توانید سریعتر اخبار جعلی را پیدا کنید. اما به طور کلی به دلیل داده های گسترده ؛ گاهی اوقات هوش مصنوعی نیز خطایی خواهد داشت.
هوسینی در مورد موضوع سرعت هوش مصنوعی در زمینه رسانه ها همچنین معتقد است که هوش مصنوعی برای پردازش اطلاعات مختلف سرعت بسیار بالایی دارد و حتی می تواند بازخورد گسترده افراد و همچنین نوع احساسات ، خواسته ها و تعامل را ارزیابی کند.
در حال حاضر ، هوش مصنوعی می تواند بسیار هوشمندانه ، اطلاعاتی و بالاتر از اطلاعات و با سرعت بسیار بالا باشد و با سرعت بسیار بالایی برای انتشار اخبار به بهترین وجه.