تبلیغات بنری

به گفته هامشاهری آنلاین ، Amano Menish ، یک نوازنده توانمند که در مدرسه موسیقی Sania -e -e -e -gharana (که توسط آرادا علاءالدین خان تأسیس شده است) آموزش دیده است و یکی از برجسته ترین چهره های موسیقی کلاسیک هند در موسیقی است گیتار اسلاید ، در چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی است. به همین مناسبت مکالمه با او داشتیم.

شما یکی از هنرمندان بین المللی هستید که در چهلمین جشنواره موسیقی فجر اجرا می کنید. در مورد اجرای در ایران چه احساسی دارید؟

من از اجرای چنین جشنواره معتبر بسیار هیجان زده ام ، مشتاقانه منتظر این رویداد هستم.

آیا قبلاً در ایران اجرا کرده اید؟ اگر بله ، از اجراهای قبلی خود چه خاطراتی دارید؟

ما تاکنون سه بار در ایران اجرا کرده ایم و هر بار که تجربه خوبی برای ارائه ترکیبی منحصر به فرد از موسیقی داشتیم. همچنین ، ما در این سفرها دوستان خوبی پیدا کردیم.

فکر می کنید مخاطبان ایرانی تا چه اندازه با موسیقی کلاسیک هندی ، به ویژه اسلایدهای گیتار آشنا هستند؟ آیا در برقراری ارتباط با آنها احساس چالش می کنید؟

مخاطبان ایرانی اکنون با موسیقی هندی بسیار آشنا هستند. ساز من همچنین به گروه لطافت و ملودی دلپذیر ما می افزاید.

در این جشنواره چه قطعاتی را اجرا خواهید کرد؟ آیا قطعات خاصی را برای این رویداد آماده کرده اید؟

ما برخی از قسمت های کنسرت های گذشته را اجرا خواهیم کرد و چند قطعه ویژه برای اولین بار اجرا می شود!

شما از سنین پایین شروع به نواختن اسلاید گیتار کردید. چه چیزی برای اولین بار شما را به این ساز جذب کرد؟

از کودکی ، پدرم را دیدم که در حال گیتار هاوایی است و من به طور طبیعی به این ساز علاقه مند بودم. سرانجام ، این ساز نیز بخشی از سفر معنوی من شد.

چگونه Senia Maihar Gharana و آموزش های شما بر سبک بازی شما تأثیر می گذارد؟

این تأثیر عمیقی بر روی تکنیک های موسیقی و موسیقی داشته است.

چگونه با اساتیدی مانند “Bassatat Cobra” و “Board Bridge Cobra” هویت موسیقی خود را تشکیل دادید؟

از آنها جوهر موسیقی ؛ من به خصوص موسیقی راگا را یاد گرفتم.

شما یک مستند درباره اسلاید گیتار برای تلویزیون هندی درست کرده اید. آیا می توانید این پروژه و نقش آن در معرفی این ساز را توضیح دهید؟

این پروژه مورد علاقه من بود. از آنجا که من می خواستم داستان چگونگی سازگاری و تطبیق گیتار هاوایی غربی را با اجرای موسیقی کلاسیک هند نشان دهم.

اسلایدهای گیتار هند با نمونه غربی خود چگونه متفاوت است؟ آیا او تکنیک های خاصی دارد که آن را در بین ابزارهای رشته ای منحصر به فرد می کند؟

از آنجا که این ساز عمدتاً برای موسیقی کلاسیک هندی استفاده می شود ، ما از رشته های مختلف برای انگشتان راست و یک میله فولادی بلند برای دست چپ استفاده می کنیم. همچنین ، نحوه کوک سیم کاملاً متفاوت است.

شما Chaturangui را اصلاح کرده اید و آن را “Chatorangini” خوانده اید. چه چیزی الهام بخش این تغییرات است و چه ویژگی های جدیدی را به آن اضافه کرده اید؟

من عمدتاً روش جدیدی برای تنظیم سیم ها معرفی کردم. سبک بازی من شامل ژانرهای مختلف است. مانند موسیقی کلاسیک هندی ، صوفی ، فیوژن و مراقبه.

اجراهای شما شامل ظرافت های پیشرفته ، عبارات ملودیک و الگوهای stacato است. چگونه این سبک بازی منحصر به فرد را توسعه دادید؟

از طریق تفکر عمیق ، آزمایش های مداوم ، آزمایش و خطا و تلاش بی وقفه.

به نظر شما آینده اسلایدهای گیتار در موسیقی کلاسیک هندی چیست؟ آیا این ساز در موسیقی معاصر محبوب تر است؟

این ساز با سرعت بالا در حال تحول است و آینده ای روشن دارد. از آنجا که طیف گسترده ای از صداها و آهنگ ها را ارائه می دهد. این قطعاً در آینده به یک پدیده جهانی تبدیل خواهد شد.

شما در کشورهای مختلف از جمله روسیه ، ایران ، سریلانکا و نپال اجرا کرده اید. کدام یک از این تجربیات برای شما منحصر به فرد تر بود؟

در تورهای این کشورها ، ژانرهای مختلف موسیقی اجرا شد. در هر کشور با استقبال گرم مورد استقبال قرار گرفتیم و هر مکان ما را با یک میهمان نوازی عالی غنی می کرد.

آیا تا به حال با غیر موزیکین ها همکاری کرده اید؟ آیا موسیقی کلاسیک هندی را با سبک های دیگر ترکیب کرده اید؟

من بیش از 5 سال است که مرتباً این کار را انجام داده ام! کانال YouTube من شواهدی از این همکاری ها است.

آیا برنامه ای برای همکاری با نوازندگان ایرانی یا اجرای یک اجرای مشترک در ایران دارید؟

بله ، اگر فرصت خوبی وجود دارد.

شما جایزه الکس شمالی را در سال برای موسیقی متن فیلم شورشیان گل در جشنواره فیلم اسپانیا دریافت کردید. چگونه وارد دنیای موسیقی فیلم شدید و این جایزه چگونه بر حرفه شما تأثیر گذاشت؟

این تجربه به من آموخت که چگونه در استودیو کار کنم ، رسانه های صوتی و اکتشافی را آهنگسازی و ترکیب کنم. این جایزه کاملاً غیر منتظره بود و به همین دلیل جایگاه ویژه ای در حرفه من دارد.

شما موسیقی خود را به عنوان “جشن عشق و مراقبه” توصیف می کنید. چگونه این مفهوم را در آثار خود منتقل می کنید؟

حتی اگر من فقط خودم هستم!

پروژه های آینده شما چیست؟ آیا شما روی یک آلبوم جدید یا فعالیت موسیقی خاص کار می کنید؟

بله ، من یک گروه/بند جدید برای موسیقی معنوی و مراقبه ایجاد می کنم.

شما برای شنوندگان ایرانی و علاقه مندان به موسیقی کلاسیک هند چه پیامی دارید؟

با ذهن و قلب خود به این ژانر گوش دهید ، زیرا در اصل ، این یک موسیقی صوتی بسیار عمیق است.

آیا چیزی وجود دارد که دوست دارید در مورد آن صحبت کنید ، اما در مصاحبه های قبلی نیست؟

موسیقی و سفر معنوی من همیشه با هم بوده اند. پیام من این است که همه نوازندگان باید درک عمیقی از معنویت داشته باشند. این امر هنر آنها را به یک شاهکار آگاه تبدیل می کند.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری hamshahrionline